Strona 1 z 3

Ciekawostki ;)

: 15 gru 2010, 18:32
autor: Ramzi
Najlepsze silniki roku...

O bawarskich silnikach też jest głośno :)

http://moto.onet.pl/8291673,0,4,filmy.html?node=28

Samochody Roku wg Top Gear

BMW serii 5 dostało również nagrodę: na Najlepsze Auto Rodzinne

http://moto.onet.pl/8220511,0,4,filmy.html?node=28

: 23 lip 2011, 15:27
autor: ///M-arcin
Chyba to będzie najlepszy temat do tego co pokazuje poniżej :11:

BMW zrobione z cegieł :12: :02:
http://www.v10.pl/BMW,Z4,zrobione,z,ceg ... 54625.html

: 11 sie 2011, 22:08
autor: Ramzi
BMW M5 z dieslem? To początek końca świata :11:

http://moto.gadu-gadu.pl/56391621665861 ... dium=hover

: 11 sie 2011, 23:41
autor: Krychu B5S
To faktycznie będzie koniec ,z resztą BMW w ogóle schodzi na psy jak i cała motoryzacja
przykłady : nowa 1er na to nie da się patrzeć :27: , silniki r6 są zastępowane przez r4 :27: ,brak kontynuacji v10 dzięki któremu BMW grało w jednej lidze z FERRARI i resztą,nie wspominając już o przednim napędzie :12:

: 12 sie 2011, 8:32
autor: Noe
W nawiązaniu do tematu diesla :11:



Historia 2-litrowego diesla BMW zaczęła się w 1998 r. od silnika M47, który trafił pod maskę BMW serii 3 (E46). Początkowo była to jednostka o mocy 136 KM (od 2001 r. również 115 KM) zasilana pompą wtryskową. Jednak już w 2000 r. pojawił się nowy silnik z common railem osiągający 150 KM. Kolejne lata przyniosły dalsze zmiany i nowe warianty mocy: 115, 122 i 163 KM. W 2007 r. zaprezentowano nową rodzinę N47 o dość odważnej konstrukcji - 177 i 204 KM.
Diesel 2.0 szybko stał się jednym z najpopularniejszych silników w seriach 1 i 3, którym zapewniał bardzo dobre osiągi, zadowalając się niskim zużyciem paliwa - 6-7 l/100 km. To atut, który powoduje, że również egzemplarze z rynku wtórnego wyposażone w ten motor szybko znajdują nowego właściciela.
Niestety, o ile pod kątem wrażeń z jazdy o silniku 2.0d można mówić w samych superlatywach, o tyle jego trwałość i koszty napraw nie budzą już takiej euforii. Mechanicy specjalizujący się w obsłudze BMW posuwają się wręcz do opinii, że to najbardziej problematyczny motor firmy ostatniej dekady i odradzają pochopne zakupy egzemplarzy z przebiegiem powyżej 150 tys. km. Po przekroczeniu tej granicy użytkownika czekają duże wydatki.
Częstym problemem jest niska trwałość dwu-masowych kół zamachowych, a także kół pasowych napędu osprzętu. W obu przypadkach o zbliżającym się "końcu" świadczą hałasy i drgania. Piętą achillesową są również pękające klapki w kolektorze dolotowym, które - wpadając do cylindra - mogą uszkodzić tłok, zawory i turbosprężarkę.

Do częstego zużycia turbiny dochodzi też z innych powodów. Żywotność byłaby lepsza, gdyby zamiast stosować się do sugestii komputera, wymieniać olej regularnie co 15 tys. km - zlewany po 25-30 tys. km (tyle czasami dopuszcza komputer) przypomina smołę. Trzeba zwracać na niego szczególną uwagę w autach z filtrem cząstek stałych, w których olej jest rozrzedzany paliwem podczas okresowego wypalania filtra, przez co rośnie jego poziom (prowadzi to do uszkodzeń uszczelnień).
Przyczyną wycieków oleju bywa też zapchany separator, nieodpowietrzający skrzyni korbowej. Najbardziej bulwersujące okazują się jednak przypadki pęknięcia wału korbowego - wady technologiczne. Powodem wielu usterek jest zły stan przewodów podciśnienia.
Poważny problem w najstarszym motorze M47 to awarie pomp wtryskowych. Nowe są drogie - koszt ponad 5 tys. zł - a regeneracja nie zawsze daje dobre efekty. Nowsze motory, w których zainstalowano wtrysk common rail, nie mają kłopotów z pompami wysokiego ciśnienia, ale po przebiegu 150 tys. km zaczynają zawodzić wtryskiwacze, a także elektryczna pompa wstępnego ciśnienia, której uszkodzenie zwiastuje głośna praca (naprawa kosztuje mniej więcej 1 tys. zł).
Najnowsze silniki z rodziny N47, w których wprowadzono wiele odważnych zmian, m.in. przeniesiono łańcuchowy napęd rozrządu na stronę skrzyni biegów, dość szybko pokazały usterkową naturę. Odnotowano już przypadki uszkodzeń termostatów, napinacza paska osprzętu, a także poważne wady kół zębatych wałków rozrządu (objawy to m.in. zgrzyty słyszalne na zewnątrz auta). Po większych przebiegach jednostki te mogą okazać się drogie w utrzymaniu.
TECHNIKA - Pierwszy silnik 2.0d, oznaczony symbolem M47, miał wtrysk bezpośredni realizowany przez rotacyjną pompę wtryskową, łańcuchowy napęd rozrządu, turbosprężarkę ze zmienną geometrią, układ recyrkulacji spalin i dwu-masowe koło zamachowe. W 2001 r. zaprezentowano zmodernizowaną jednostkę M47N - podstawowe zmiany to: zastosowanie wtrysku bezpośredniego common rail oraz dodanie wałków wyrównoważających.

Już po 3 latach zadebiutowała kolejna wersja M47N2, z nowszymi układami: wtryskowym i recyrkulacji spalin, w której zaczęto montować filtr cząstek stałych. Pod koniec 2006 r. wprowadzono silnik 2.0d N47 charakteryzujący się całkowicie zmienioną konstrukcją - napęd rozrządu znalazł się po stronie skrzyni biegów.
Moce uzyskiwane przez najnowszy motor wynoszą od 116 do 204 KM. Turbosprężarka otrzymała elektromechaniczną regulację geometrii w miejsce klasycznego sterowania podciśnieniowego. W najmocniejszej, 204-konnej wersji zastosowano dwie turbosprężarki o różnej wydajności.

Najczęstsze usterki silnika 2.0d
Awarie turbosprężarki - Zużycie tego elementu jest właściwie pewne, tyle że może wystąpić po 150 lub 300 tys. km. Nowa turbosprężarka jest droga, ale zamiast kupować używaną, lepiej oddać starą do regeneracji.
NAPRAWA od 1600 zł

Kłopoty z kołem dwu-masowym - Duży moment obrotowy i dynamiczny styl jazdy kierowców BMW powodują, że dwu-masowe koło zamachowe na ogół wytrzymuje mniej niż 150 tys. km.
NAPRAWA od 2000 zł

Usterki wtryskiwacza - Regeneracji podlegają tylko wtryskiwacze elektromagnetyczne stosowane w starszych silnikach. Koszt takiej usługi to od 200 do 400 zł za sztukę. Niestety, efekty nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami.
NAPRAWA od 200 zł

Urywające się klapki - Klapki sterujące obiegiem powietrza w kolektorze dolotowym czasami pękają już po przebiegu 70 tys. km. Wymienić trzeba cały kolektor.
NAPRAWA od 1800 zł.

Awarie koła pasowego - Koło pasowe napędu osprzętu wyposażono w tłumik drgań skrętnych o ograniczonej żywotności. Groźna awaria, bo jednym z napędzanych urządzeń jest pompa wodna.
NAPRAWA od 700 zł

Podsumowanie - Lista usterek i problemów silników 2.0d jest długa. Niektóre awarie są typowe dla nowoczesnych diesli, ale pękający wał korbowy to już naprawdę przesada. Oczywiście, osoba, która kupi nowe auto z tym silnikiem, nie musi się obawiać, ale klienci rynku wtórnego powinni bardzo uważać.

: 12 sie 2011, 9:18
autor: Bawara
Te usterki?Aż głowa boli-kierowcy diesli muszą mieć dużo kasy a niby takie oszczędne

: 12 sie 2011, 15:53
autor: ///M-arcin
Czyli co z tego wynika? Benzyniaki górą :03: :11:

: 13 sie 2011, 1:04
autor: Adam
TnT pisze:Czyli co z tego wynika? Benzyniaki górą :03: :11:


Amen :15:
Wrum Wrum :23:

a nawiasem pisze:w grę wchodzą w zasadzie wszystkie diesel e46? e39 ?

: 13 sie 2011, 18:07
autor: Foka
Moje słowa się sprawdzają że traktor tylko w pole ;) dobrze że rolników tak mało w naszych szeregach

: 17 sie 2011, 9:46
autor: ///M-arcin
M5 w dieslu to był aby znak nadchodzącego końca świata... :08:

Bo końcem świata będzie rok 2012 jak w przpowiedni... A to za sprawą BMW i3 :01:

Elektryczne BMW króre zostanie wypuszczone na rynek właśnie w 2012 roku:

http://moto.wp.pl/kat,121,title,BMW-i3- ... caid=1cdae

: 08 wrz 2011, 20:26
autor: Piter336
Nie wiem gdzie to się nadaje ale wrzucam tutaj, w końcu to ciekawostka, to podobno najbezpieczniejsze auta, to chyba prototyp, spotkany na POM-ie przed Galerią Leszno

Obrazek

: 08 wrz 2011, 20:33
autor: ///M-arcin
to chyba jest najmniejsze Volvo jakie widziałem :12:

: 08 wrz 2011, 23:58
autor: Krychu B5S
TnT pisze:to chyba jest najmniejsze Volvo jakie widziałem :12:


Z pewnością ale za to jedyne i jakie bezpieczne :11:

: 09 wrz 2011, 7:10
autor: SOSHI
A wiecie dlaczego takie bezpieczne...? Bo podczas wypadku strefa zgniotu kończy się na silniku ! :11:

: 27 wrz 2011, 1:22
autor: Krychu B5S
To chyba będzie cud o to ARRINERA super auto z..... POLSKI :05:

Silnik 6.2 v8 moc 650KM i 820nm :02: :07:

Od 0-200 poniżej 9 sec

V-max ok 340 km/h

Cena ok 470 tys zł :22:

http://www.youtube.com/watch?v=6k6YgzrA ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=2ABet4kJ ... re=related

: 27 wrz 2011, 8:06
autor: Noe
Krychu B5S pisze:To chyba będzie cud o to ARRINERA super auto z..... POLSKI


Wszystko ładnie pięknie tylko pytanie czy na polskie drogi :11:

: 27 wrz 2011, 12:20
autor: ///M-arcin
Noe pisze:
Krychu B5S pisze:To chyba będzie cud o to ARRINERA super auto z..... POLSKI


Wszystko ładnie pięknie tylko pytanie czy na polskie drogi :11:


Ten egzemplarz to jedynie na eksport. :07:

Nam pozostaje wersja krajowa na nasze polskie drogi: :12: :11:
Obrazek

: 27 wrz 2011, 12:25
autor: Noe
Powiem tobie TnT że to nawet ciekawie się prezentuje z małymi poprawkami estetycznymi coś fajnego by z tego wyszło :75: :68:

: 27 wrz 2011, 12:30
autor: ///M-arcin
Dobre narzędzie do zrobienia kuligu na zimę :05:

to może BMW z serii 7 z 4x4 ? :11:

Obrazek

http://www.furious.pl/news2008/grudzien ... ck-bmw.htm

: 27 wrz 2011, 20:38
autor: Krychu B5S
Noe pisze:
Krychu B5S pisze:To chyba będzie cud o to ARRINERA super auto z..... POLSKI


Wszystko ładnie pięknie tylko pytanie czy na polskie drogi :11:


To nie ma być auto na polskie drogi tylko z Polski :05:

Wystarczy mu nakleić coś w stylu LEŻE NA GLEBIE I WSZYSTKO MNIE JEBIE i będzie oki :11:

[ Dodano: 2011-09-27, 20:42 ]
TnT pisze:Dobre narzędzie do zrobienia kuligu na zimę :05:

to może BMW z serii 7 z 4x4 ? :11:

Obrazek

http://www.furious.pl/news2008/grudzien ... ck-bmw.htm


Może Karol z Waldkiem zrobią takiego MONSTER TRACKA a najlepiej 2 :22: :23: