: 01 kwie 2014, 10:00
BMW 118d z V10 pod maską!
Czy z BMW 118d da się zrobić małą rakietę? Tak, ale pod maską musi się znaleźć mocarna jednostka V10.
Co powinieneś zrobić, jeśli chcąc zagłębić się w tajniki ecodrivingu kupiłeś BMW 118d, a po czasie doszedłeś do wniosku, że to jednak nie to? Bez obaw, musisz jechać do TJ Fahrzeugdesign, a zanim nauczysz się płynnie wymawiać nazwę tej firmy, tamtejsi specjaliści zadbają o twoje auto.
Zaczną od wymontowania jednostki diesla, a jej miejsce zajmie coś mocniejszego. W tym konkretnym przypadku jest to gigantyczny silnik V10 o pojemności 5,0 l, który pierwotnie napędzał BMW M5 E60.
Moc 507 KM to nadal zbyt mało? Wówczas silnik przejdzie szereg zmian, po których osiągnie 555 KM, przekazywane na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni SMG.
W efekcie BMW Serii 1 będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w około 3,9 s, a sprint do 200 km/h powinien zając mniej więcej 12 sekund. Wystarczy jednak trzy razy tyle (36 s ze startu stojącego) żeby wskazówka prędkościomierza dobiła do 300 km/h.
Auto waży 1575 kg i zostało wyposażone w pakiet dodatków nawiązujących do BMW 1M. Do tego doszły 19-calowe obręcze, nowy kolor nadwozia, zawieszenie od KW oraz tarcze hamulcowe pochodzące pierwotnie z BMW X6 M. To jednak nie wszystko, bowiem poza M5, 1M oraz X6 M część komponentów pochodzi jeszcze z BMW M3 generacji E92.
Operacja ta pochłonęła 85 000 euro. Czy warto? Jeżeli ktoś chce posiadać jedyne lub jedno z nielicznych BMW Serii 1 z V10 pod maską.
Czy z BMW 118d da się zrobić małą rakietę? Tak, ale pod maską musi się znaleźć mocarna jednostka V10.
Co powinieneś zrobić, jeśli chcąc zagłębić się w tajniki ecodrivingu kupiłeś BMW 118d, a po czasie doszedłeś do wniosku, że to jednak nie to? Bez obaw, musisz jechać do TJ Fahrzeugdesign, a zanim nauczysz się płynnie wymawiać nazwę tej firmy, tamtejsi specjaliści zadbają o twoje auto.
Zaczną od wymontowania jednostki diesla, a jej miejsce zajmie coś mocniejszego. W tym konkretnym przypadku jest to gigantyczny silnik V10 o pojemności 5,0 l, który pierwotnie napędzał BMW M5 E60.
Moc 507 KM to nadal zbyt mało? Wówczas silnik przejdzie szereg zmian, po których osiągnie 555 KM, przekazywane na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni SMG.
W efekcie BMW Serii 1 będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w około 3,9 s, a sprint do 200 km/h powinien zając mniej więcej 12 sekund. Wystarczy jednak trzy razy tyle (36 s ze startu stojącego) żeby wskazówka prędkościomierza dobiła do 300 km/h.
Auto waży 1575 kg i zostało wyposażone w pakiet dodatków nawiązujących do BMW 1M. Do tego doszły 19-calowe obręcze, nowy kolor nadwozia, zawieszenie od KW oraz tarcze hamulcowe pochodzące pierwotnie z BMW X6 M. To jednak nie wszystko, bowiem poza M5, 1M oraz X6 M część komponentów pochodzi jeszcze z BMW M3 generacji E92.
Operacja ta pochłonęła 85 000 euro. Czy warto? Jeżeli ktoś chce posiadać jedyne lub jedno z nielicznych BMW Serii 1 z V10 pod maską.