BMW M135i

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 26 gru 2012, 7:53

BMW M135i

Dane:

Silnik: 2979 cm3, R6 benz.,

Napęd: na tył
Osiągi: 0-100 km/h 4,9 s, maks. 250 km/h, 320 KM, 450 Nm
Spalanie: 7,5 l/100 km,
Masa: 1500 kg.



M135i wyróżniają utwardzone i obniżone o 1 cm zawieszenie, skuteczniejsze hamulce, zderzaki z modelu M, podwójny wydech, 18-calowe koła, sportowe fotele i inne dodatki we wnętrzu, sześciocylindrowy turbodoładowany, 320-konny silnik. Poza tym są oferowane dwie skrzynie biegów: ręczna 6-stopniowa i automat o ośmiu przełożeniach. Wybór nie będzie łatwy, ponieważ automat ZF przekonuje wszechstronnością. A w trybie Sport+ jest tak brutalny, że zmiana biegów przypomina kopniak w plecy. Dlatego nie ma też powodów, by tęsknić za dwusprzęgłówką. Silnik to pochodzące ze zwykłych modeli BMW, rzędowe R6. W M135i został podrasowany i obecnie zamiast 306 ma 320 KM. Efekt turbodziury jest ograniczony do minimum, ale reakcja na gaz nie jest aż tak błyskawiczna jak w wolnossących silnikach M.

Nowa „jedynka” jest zdecydowanie mniej nerwowa od poprzedniczki. A M135 jak na tak krótkie auto z napędem na tył zachowuje się bardzo przewidywalnie. Poza tym jest niesamowicie szybkie, rozpędza się do setki w 4,9 s. Choć ma tylko tzw. elektroniczną szperę, daje dużą przyjemność jazdy. Poza tym, dzięki możliwościom ustawienia charakteru samochodu (regulowane amortyzatory za dopłatą) usportowiona „jedynka” może być też komfortowa.

Pozostaje pytanie: co jest lepsze? średnia matematyczna oczekiwań klientów czy opinia fachowców należących do grona najlepszych na świecie. Najnowsze BMW M135i chyba spełnia kryteria zarówno jednych, jak i drugich. Ale w przypadku bardziej ekstremalnego M3, którego nowe wcielenie pojawi się wiosną, zapewne bardziej rozsądne jest zdanie się na inwencję i zdolności inżynierów niż sugerowanie się głosem opinii publicznej.

http://www.youtube.com/watch?v=_3JLTGLU ... _embedded#!
Załączniki
bmwm135ijazda-1.jpg
bmwm135ijazda-1.jpg (30.14 KiB) Przejrzano 10352 razy
bmwm135ijazda-5.jpg
bmwm135ijazda-5.jpg (34.07 KiB) Przejrzano 10352 razy
bmwm135ijazda-8.jpg
bmwm135ijazda-8.jpg (25.45 KiB) Przejrzano 10352 razy
bmwm135ijazda-13.jpg
bmwm135ijazda-13.jpg (35.95 KiB) Przejrzano 10352 razy

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 10 sty 2013, 14:58

Oszukany dźwięk silnika w BMW M135i

http://moto.gadu-gadu.pl/58311162017011 ... -bmw-m135i


BMW M135i w qp

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 19 mar 2013, 8:16

Dwa poziomy – Sportec M135i SB 370

Obrazek

Niemiecki oddział firmy Sportec coraz częściej zajmuje się modyfikowaniem BMW. Tuż przed genewskim salonem samochodowym przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Szwajcarii pokazało nieco wzmocnione BMW M135i.

Odmiany M135i to obecnie najmocniejsze wersje kompaktu rodem z Monachium. W tym modelu BMW montuje 3-litrowy silnik N55B30. Bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarka pomagają jednostce napędowej rozwinąć moc 320 KM przy 5800 obr./min. Moment obrotowy wynosi 450 Nm przy 1250-5000 obr./min.

Obrazek

Ważące ponad 1400 kg, wyposażone w 6-biegową ręczną skrzynię przekładniową auto osiąga elektronicznie ograniczone 250 km/h. Rozpędzanie do 100 km/h trwa według katalogów 5,10 s.

Sportec oferuje dwa poziomy zmian. W pierwszym stopniu (SB 355) jest wymieniane oprogramowanie silnika. Ten prosty zabieg trwa tylko 30 minut i podnosi moc motoru do 355 KM (moment obrotowy zwiększa się do 510 KM). Kolejne konie mechaniczne są wyciskane po montażu sportowego układu wydechowego. Wraz z nim wgrywane są jeszcze inne mapy silnika. W tym drugim przypadku moc wzrasta do 370 KM, a moment obrotowy do 550 Nm.

Obrazek

Tuning do poziomu SB 370 trwa sporo dłużej niż w przypadku słabszego zestawu, bo sześć godzin. Jest też wyraźna różnica w cenie. SB 355 kosztuje 1300 euro, a kit numer dwa aż 4200 euro. W cenę nie jest wliczony koszt robocizny.

Auto z zestawem SB 370 od 0 do 100 km/h przyspiesza o 0,50 s szybciej niż seryjny samochód, a dzięki przesunięciu ogranicznika prędkości w górę wóz przestaje rozpędzać się dopiero przy 275 km/h.

Przedstawione na zdjęciach BMW ma dodatkowo obniżone o 25 mm zawieszenie (to dzięki nowym sportowym sprężynom) oraz zamontowane 19-calowe felgi SP10 (dokładnie rozmiary opon nie są znane).

Dane techniczne

Silnik i napęd (SB 355):

Typ: R6, N55B30
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 2979 cm3
Doładowanie: turbosprężarka
Moc maksymalna: 355 KM przy 5750 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 119,17 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: 510 Nm przy 1300 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Typ napędu: na tylne koła

Silnik i napęd (SB 370):

Typ: R6, N55B30
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 2979 cm3
Doładowanie: turbosprężarka
Moc maksymalna: 370 KM przy 5600 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 124,20 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm przy 1250 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Koła przednie: 19” SP10
Koła tylne: 19” SP10

Masy i wymiary:

Masa własna: 1425 kg (wersja 3d)
Stosunek masy do mocy: 4,01 kg/KM (SB 355), 3,85 kg/KM (SB 370) (seryjny – 4,45 kg/KM)
Długość: 4340 mm
Szerokość: 1765 mm
Wysokość: 1386 mm (- 25 mm)
Rozstaw osi: 2690 mm

Osiągi (SB 370):

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
Prędkość maksymalna: 275 km/h

Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 149
Rejestracja: 25 sty 2013, 20:54
Lokalizacja: Stary Lubosz

Postautor: Tomasz » 23 mar 2013, 22:05

Kurde takie niepozorne. A się można ładnie zdziwić jadąc za tym Porszakiem :D
Ostatnio zmieniony 24 mar 2013, 10:30 przez Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
E34 /1992/ M51D25 "T"rochę "D"ymi "S"u..;)


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria 1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość