BMW 125d – Lans na dwa sposoby
Chcesz udowodnić wszystkim, że masz mocny samochód?
Pomoże ci w tym dynamiczny start spod świateł lub kierowanie autem, które emanuje sortowym wyglądem. W teście – 218-konne BMW 125d z pakietem M.
Znaczenia litery M w przypadku modeli BMW nikomu nie trzeba tłumaczyć. Ale w kompaktowej serii 1 nie ma ona dużego szczęścia. Początkowo bawarski koncern zapierał się rękami i nogami, że nie będzie oferował tego modelu w sportowej odmianie M. Po 7 latach zmiękł i wypuścił na rynek w maju 2011 roku niezwykle rasowe 1 M coupé z 340-konnym silnikiem. Radość trwała jednak krótko, bo produkcję tego auta zakończono latem następnego roku. W zamian zaoferowano klientom wersję M135i (320 KM) z nowym nadwoziem. Tym razem jednak oznaczenie M należałoby wziąć w cudzysłów, bo choć jest to mocna wersja, jej rasowość ogranicza się głównie do seryjnego pakietu stylistycznego M. Takiego, jaki można zamówić z każdym silnikiem. Tak też było w przypadku testowego egzemplarza, pod maską którego znalazł się topowy, 2-litrowy turbodiesel.
Fabryczny pakiet tuningowy M
W modelu 125d sportowy pakiet M kosztuje 10 481 zł (w tańszych odmianach jest droższy). Za tę kwotę kompaktowe BMW otrzyma rasową stylizację, której nie powstydziłaby się ponad 300-konna wersja. Tu koni mechanicznych jest „tylko” 218, ale nie znaczy to wcale, że podczas sprintu spod świateł właściciel spali się ze wstydu. Wręcz przeciwnie – znajdujący się pod maską diesel rozpędza stuningowaną „jedynkę” do „setki” w 6,5 s. To co prawda o 1,6 s wolniej w porównaniu z kultowym 1 M coupé, ale pod względem maksymalnej wartości momentu obrotowego topowemu dieslowi brakuje tylko 50 Nm. A to znaczy, że jego kierowca dysponuje niezwykle dynamicznym samochodem, który żwawo reaguje na gaz niezależnie od położenia wskazówki prędkościomierza (duży zakres momentu).
Z pewnością silnik nie będzie pracował tak rasowo, jak turbodoładowany 6-cylindrowiec, ale dzięki licznym opcjonalnym układom oznaczonym literką M będzie porównywalnie się prowadził. Mamy tu na myśli sportowe: hamulce, zawieszenie oraz układ kierowniczy. Te podzespoły nie tylko dają dużą frajdę z prowadzenia, ale przede wszystkim zapewniają bezpieczeństwo w aucie, które ma sportowe osiągi. Dlatego nasze BMW nie będzie więc tylko mistrzem na prostej, zwłaszcza że pakiet M obejmuje dodatkowy tryb właściwości jezdnych - Sport+. Dzięki niemu układ kierowniczy, skrzynia biegów i reakcja silnika stają się bardziej sportowe, następuje częściowa dezaktywacja ESP, po której sprawny kierowca może pozwolić sobie na popisowe uślizgi tylnych kół. Będą one nieznaczne, bo całkowite uwolnienie układu jezdnego od elektronicznych ograniczeń wymaga dłuższego przytrzymania przycisku ESP.
Diesel driftowozem?
Szukając dobrych osiągów w "jedynce", warto zdecydować się na tę wersję, gdyż jej cena jest tylko o 7 tys. zł wyższa od ceny bardziej paliwożernego benzyniaka 125i o tej samej mocy.
BMW 125d z pakietem M
nowoczesne stoły
Przejdź do
- SPONSORZY
- FM BMW Grupa Zachód
- Historia FM BMW Grupy Zachód
- Regulamin Forum
- Klub i rekrutacja
- Zaprzyjaźnione kluby
- Gadżety klubowe
- Koszulki
- Smycze
- Chorągiewki klubowe na auto
- Kalendarz klubowy
- Kubki klubowe
- Tablice na zlot
- Ramki pod tablice
- Parasolki
- Najmłodsi członkowie Grupy Zachód
- Zloty/Spoty/Imprezy
- Zloty
- Zloty 2010r.
- Zloty 2011r.
- Zloty 2012r.
- Zloty 2013r.
- Zloty 2014r.
- Zloty 2015r.
- Zloty 2016r.
- Zloty 2017r.
- Zloty 2018r.
- Zloty 2019r.
- Spoty
- Spoty 2010r
- Spoty 2011r.
- Spoty 2012r.
- Spoty 2013r.
- Spoty 2014r.
- Spoty 2015r.
- Spoty 2016r.
- Spoty 2017r.
- Spoty 2018r
- Spoty 2019r.
- PLANY SPOTÓW
- Imprezy
- Imprezy 2010r.
- Imprezy 2011r.
- Imprezy 2012r.
- Imprezy 2013r.
- Imprezy 2014r.
- Imprezy 2015r.
- Imprezy 2016r.
- Imprezy 2017r.
- Imprezy 2018r.
- Imprezy 2019r.
- Prezentacja BMW oraz Waszych ślicznotek
- Galeria
- Archiwum Galerii
- Prezentacje Samochodów
- BMW seria 1
- BMW seria 2
- BMW seria 3
- BMW seria 4
- BMW seria 5
- BMW seria 6
- BMW seria 7
- BMW seria 8
- BMW seria Z
- BMW seria X
- BMW seria I
- BMW prototypy i mało spotykane
- Alpina
- Inne auta poza BMW
- Warsztat
- Naprawy
- 1er
- 3er
- 5er
- 7er
- Z, X, 6er, 8er, ...
- Innych niż BMW
- Modyfikacje
- Mechaniczne
- Elektryczne
- Optyczne
- CAR-Audio
- Porady ogólne
- Porady prawne itp.
- Technika
- Polecane warsztaty
- Dekodowanie VINu
- Hyde-Park
- Pogawędki
- Humor
- Off topic
- Kącik dla Pań
- GZ charytatywnie
- Giełda
- Auta
- Sprzedam
- Kupię
- Części
- Sprzedam
- Kupię
- Pozostałe
- Sprzedam
- Kupię
- Wycena
- Regulamin wewn. działu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość