BMW M2
: 28 gru 2012, 16:35
BMW M2. Pogromca Porsche z Monachium
Malutkie auto z bardzo mocnym silnikiem - tak w skrócie można podsumować BMW M2, które na rynek trafi w 2014 roku.
Gorąca nowość z Monachium: BMW M2 będzie następcą kultowego już modelu 1 M coupe i trafi na rynek pod koniec 2014 roku.
Skąd "dwójka" w nazwie? Otóż M2 będzie oparte na nowym BMW serii 2. Seria 2 to z kolei nic innego, jak wersja coupe obecnej "jedynki". Przód pozostanie niezmieniony, inny będzie za to tył z wystającym bagażnikiem i z łagodnie opadającą linią dachu. Jej debiut rynkowy zaplanowano na rok 2014. Podobnie jak w przypadku serii 4, BMW chce wyraźnie oddzielić odmiany coupe od bardziej pospolitych hatchbacków i sedanów nadając im odmienne nazwy.
Zapewne nowa nazwa nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak jest wiele innych cech, dzięki którym auto zjedna sobie rzesze fanów. Weźmy chociażby silnik - prawdopodobnie auto będzie napędzane trzylitrowym, turbodoładowanym motorem R6 o oznaczeniu N55, mocy ok. 360 KM. To dokładnie tyle samo, ile miało do dyspozycji słynne M3 CSL z 2003 roku, zdolne okrążyć tor Nürburgring w czasie 7 minut i 50 sekund (szybciej niż aktualne M3 E92).
Dzięki tej ogromnej mocy auto będzie w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, zaś prędkość maksymalna ma wynosić minimum 250 km/h.
Kolejną cechą która ucieszy entuzjastów mocnych BMW jest skrzynia biegów. Według magazynu Car and Driver Niemcy nie zrezygnują z klasycznej, sześciobiegowej skrzyni manualnej, choć w opcji dostępna będzie także dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana.
I wreszcie - napęd. Zgodnie z tradycją, moc będzie przenoszona na tylne koła. W przeciwieństwie do obecnego M135i, o odpowiednią trakcję będzie najprawdopodobniej dbał mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Należy się więc spodziewać, że małe BMW pozostanie ulubieńcem kierowców lubiących pokonywać każdy zakręt i rondo bokiem.
Malutkie auto z bardzo mocnym silnikiem - tak w skrócie można podsumować BMW M2, które na rynek trafi w 2014 roku.
Gorąca nowość z Monachium: BMW M2 będzie następcą kultowego już modelu 1 M coupe i trafi na rynek pod koniec 2014 roku.
Skąd "dwójka" w nazwie? Otóż M2 będzie oparte na nowym BMW serii 2. Seria 2 to z kolei nic innego, jak wersja coupe obecnej "jedynki". Przód pozostanie niezmieniony, inny będzie za to tył z wystającym bagażnikiem i z łagodnie opadającą linią dachu. Jej debiut rynkowy zaplanowano na rok 2014. Podobnie jak w przypadku serii 4, BMW chce wyraźnie oddzielić odmiany coupe od bardziej pospolitych hatchbacków i sedanów nadając im odmienne nazwy.
Zapewne nowa nazwa nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak jest wiele innych cech, dzięki którym auto zjedna sobie rzesze fanów. Weźmy chociażby silnik - prawdopodobnie auto będzie napędzane trzylitrowym, turbodoładowanym motorem R6 o oznaczeniu N55, mocy ok. 360 KM. To dokładnie tyle samo, ile miało do dyspozycji słynne M3 CSL z 2003 roku, zdolne okrążyć tor Nürburgring w czasie 7 minut i 50 sekund (szybciej niż aktualne M3 E92).
Dzięki tej ogromnej mocy auto będzie w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, zaś prędkość maksymalna ma wynosić minimum 250 km/h.
Kolejną cechą która ucieszy entuzjastów mocnych BMW jest skrzynia biegów. Według magazynu Car and Driver Niemcy nie zrezygnują z klasycznej, sześciobiegowej skrzyni manualnej, choć w opcji dostępna będzie także dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana.
I wreszcie - napęd. Zgodnie z tradycją, moc będzie przenoszona na tylne koła. W przeciwieństwie do obecnego M135i, o odpowiednią trakcję będzie najprawdopodobniej dbał mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Należy się więc spodziewać, że małe BMW pozostanie ulubieńcem kierowców lubiących pokonywać każdy zakręt i rondo bokiem.