BMW serii 3 Cabrio.

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

BMW serii 3 Cabrio.

Postautor: Noe » 30 gru 2012, 11:20

Obrazek


Silniki benzynowe BMW 318i, 320i, 325i, 330i oraz 335i.

Jak ulepszyć silnik, który sześciokrotnie zdobywał tytuł Engine of the Year? Za pomocą turbosprężarki Twin Scroll, układu Valvetronic i bezpośredniego wtrysku benzyny. To na początek.

Każde ulepszenie z osobna jest rozwiązaniem zmodyfikowanym; każda z trzech technologii poddawana jest przemyślanemu i precyzyjnemu dalszemu rozwojowi. Rewolucją jest natomiast to, jak one się uzupełniają. W BMW TwinPower Turbo modelu BMW 335i połączono je w jeden pakiet. Rezultat: 225 kW (306 KM), 400 potężnych niutonometrów w szerokim zakresie obrotów, aksamitna praca. A to wszystko przy zużyciu paliwa rzędu zaledwie 8,8 l na 100 km.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy w BMW 325i oraz 330i ma moc 160 i 200 kW (218 / 272 KM). Oba modele mają idealny wykres mocy wynikający z wydajnego spalania paliwa. Sprint od 0 do 100 km/h BMW 325i pokonuje w 7,6 s, a BMW 330i w 6,5 s.

Szczególnie wydajne są czterocylindrowe silniki benzynowe BMW 318i oraz 320i o lekkiej aluminiowej konstrukcji. Pokaźna moc 105 kW (143 KM) i 125 kW (170 KM) gwarantuje solidny ciąg, a bezpośredni wtrysk benzyny i rozrząd zaworów z układem Double VANOS niskie zużycie paliwa: BMW 320i wystarcza na 6,8 l na 100 km, a BMW 318i nawet 6,6 l.



Silniki wysokoprężne
BMW 320d, 325d, 330d i 335d.

Poniżej 140 g/km CO2 – dla większości samochodów to tylko marzenie. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW 320d plasuje się poniżej tej wartości z tą samą łatwością, z jaką przyspiesza BMW serii 3 Coupé.

380 Nm i 135 kW (184 KM) to moc i osiągi, które dla wielu silników są jedynie niedościgłym wzorem. Ale zużywać przy tym tylko 5,1 l paliwa na 100 km i emitować jedynie 135 g CO2 na kilometr? Taka sztuka udaje się tylko BMW 320d. Precyzyjne wyszlifowanie każdego elementu konstrukcyjnego silnika pozwala zmniejszyć straty wynikające z tarcia nawet o 3,5 procent w porównaniu z modelem będącym jego bezpośrednim poprzednikiem.

Dla tych decydujących dziesiętnych sekundy: silnik BMW TwinPower Turbo w BMW 335d o mocy 210 kW (286 KM) i momencie obrotowym 580 Nm. Sześciocylindrowy silnik rzędowy dynamicznie rozpędza się do 100 km/h w 5,9 s.

Świetny wykres mocy i wysoka wydajność – taki właśnie jest niezwykle elastyczny sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w BMW 330d. Trzylitrowa jednostka turbo zapewnia przyspieszenie w 6,4 s do setki. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność dzięki mocy 180 kW (245 KM), niezwykłej kulturze pracy i niskiemu zużyciu paliwa. Z kolei BMW 325d fascynuje prędkością maksymalną 238 km/h, mocą 150 kW (197 KM) i przyspieszeniem do setki w 7,5 s.

Obrazek

Obrazek


Chowany twardy dach.

I stało się światło: twardy dach znika w bagażniku w niecałe 23 sekundy. Optymalnie uformowana przednia szyby daje kierowcy i pasażerowi obok niego mnóstwo przestrzeni na autentyczną radość z jazdy pod gołym niebem. Pogoda może się szybko zmienić, ale tak samo szybko można zamknąć dach.

Klimatyzacja i ogrzewanie zapewniają przytulną atmosferę wewnątrz auta, która pozwala cieszyć się również deszczową pogodą. Duża, podgrzewana tylna szyba ze szkła zapewnia optymalną widoczność do tyłu również zimą.

Dach składa się z trzech części układających się na sobie przy składaniu – również z zewnątrz za naciśnięciem przycisku pilota. Dopiero taka kompaktowa konstrukcja umożliwiła sportową sylwetkę i niski tył auta.

Obrazek


Pakiet sportowy M.

Dynamika i czysty sportowy charakter. Pakiet sportowy M jeszcze bardziej podkreśla jedną z cech BMW serii 3 Cabrio – sportowca w każdym sezonie.

BMW serii 3 Cabrio prezentuje się w swojej najlepszej postaci: z lakierem w ekskluzywnym metalizowanym kolorze niebieskim Le Mans, Shadow Line na wysoki połysk, listwami progowymi z logo M i doskonale dobranymi listwami wewnętrznymi ze srebrnego aluminium Glacier.

Ale przede wszystkim demonstruje swój sportowy charakter: pas przedni z dodatkowymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia hamulców i pas tylny z dyfuzorem dla jeszcze lepszego wyglądu. Obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 18 lub 19 cali oraz obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie M, które można zastąpić zawieszeniem standardowym.

A kierowca? Fotele sportowe obite tkaniną i alcantarą dają mu stabilne podparcie boczne, a ręce doskonale czują się na skórzanej kierownicy M i krótszej dźwigni biegów M. Sportowa moc i dynamika dają czystą radość z jazdy.


7-biegowa sportowa skrzynia automatyczna.

O dynamice jazdy nie decyduje sama moc silnika, ale i wydajność przeniesienia mocy na drogę. 7-biegowa sportowa skrzynia automatyczna nie marnuje mocy ani przez milisekundę.

Dwa sprzęgła przełączają pomiędzy dwoma wałkami skrzyni biegów: jeden z parzystymi biegami 2, 4 i 6 i jeden z nieparzystymi 1, 3, 5 i 7. Na przykład podczas przyspieszania na trzecim biegu czwarty bieg jest już wstępnie załączony. Oba sprzęgła w ciągu milisekund przełączają z jednego wałka na drugi bez jakichkolwiek szarpnięć i przerywania przeniesienia napędu. Pozwala to uzyskać wartości przyspieszenia jak w prawdziwym samochodzie sportowym. A ponieważ szybsza zmiana biegów oznacza mniej strat mocy, sportowa skrzynia automatyczna oszczędza na 100 km 0,2 l benzyny.

Dźwigienki przy kierownicy pozwalają trzymać ręce stale na kierownicy również przy ręcznej zmianie biegów. Podczas hamowania obroty silnika dostosowywane są aktywnie do kolejnego biegu, co daje lepszą przyczepność tylnych kół i optymalną stabilność jazdy.

nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria 3”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości