Bmw e36 Coupe

Ramzi
Posty: 341
Rejestracja: 19 sie 2010, 18:09
Lokalizacja: LESZNO
Kontaktowanie:

Bmw e36 Coupe

Postautor: Ramzi » 09 wrz 2010, 9:37

Coś dla Fanów e36 Coupe

Niektóre Coupejki na tym filmiku są naprawdę zrobione ze "smakiem" :14:

http://www.youtube.com/watch?v=HAukj1f5 ... re=related

BMW E36 Coupe użytkowanie auta.
Na rynku używanych aut sytuacja się znacznie poprawiła od czasu, kiedy Polska weszła do Unii Europejskiej. Ceny tych aut również znacząco spadły. Czasy kiedy na BMW E36 Coupe mogli sobie pozwolić zamożni z grubymi portfelami, już minęły. Na tą wersję BMW stać już więcej osób, a że mamy do czynienia z autem ze sportowymi aspiracjami - samochód jest idealny dla młodych kierowców. Niestety młody właściciel takiego auta nie zawsze potrafi odpowiednio o nie zadbać. Często mamy do czynienia egzemplarzami zajeżdżonymi. BMW 325is e36 coupe

Nowi nabywcy tego modelu powinni zwrócić uwagę w zasadzie na każdy element samochodu. Karoseria została dobrze zabezpieczona przed korozją, więc wszelkie ogniska rdzy mogą świadczyć o powypadkowej przeszłości auta. Wykończenie wnętrza jest trwałe, a użyte materiały dobrej jakości.
Jeśli chodzi o utrzymanie, to trzeba przyznać, że nie jest to samochód tani. W opisywanym modelu 325i spore jest zużycie paliwa, jeśli wykorzystujemy pełną moc auta. W mniejszych wersjach silnikowych spalanie jest na poziomie 10 l/100 km w ruchu miejskim. BMW E36 Coupe nie jest autem awaryjnym, jeśli postępujemy zgodnie z zalecaniem producenta. BMW 325is e36 coupe

Użytkownicy najczęściej sygnalizują korozję wydechu, szczególnie końcowego tłumika (zamiennik kosztuje ok. 400 zł). Przedwcześnie zużywają się tarcze hamulcowe, które można kupić już od ok. 120 zł/szt. Elementy eksploatacyjne nie są specjalnie drogie, z dostępnością również nie ma problemy, jeśli zdecydujemy się na części z ASO to zapłacimy dużo. W razie kraksy elementy karoserii, portfela nam nie wyczyszczą - koszt błotnika ok. 130 zł. Droższe będą światła i reflektory. BMW 325is e36 coupe

Podsumowując, BMW wersji coupe jest naprawdę solidną i nowoczesną konstrukcją, jeśli chodzi o wyposażenie, to wersje z mocniejszym silnikiem są lepiej wyposażone, nie obca im klimatyzacja, ABS, pełna elektryka, czy skórzana tapicerka. Do plusów zaliczamy niską cenę zakupu.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 sty 2013, 11:34 przez Ramzi, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 09 sty 2013, 11:59

ZABAWKA NA ZIMĘ: BMW SERII 3 (E36)

Ten samochód nie dość, że jest praktyczny, to da nam także wiele frajdy z jazdy po ośnieżonych drogach.
BMW serii 3 nie kojarzy się w Polsce najlepiej, a tym bardziej E36. Jego poprzednik zyskał miano youngtimera, ale to następca jest dużo ładniejszy. Wiele osób wybiera to auto, bo za stosunkowo niewielkie pieniądze można stać się właścicielem mocnego samochodu z napędem na tył. To pojazd lubiany między innymi przez drifterów. Jednak może on spokojnie pełnić funkcję także auta rodzinnego, którym w weekend udamy się na ośnieżony plac, by potrenować jazdę w kontrolowanym poślizgu.
BMW E36 zadebiutowało w 1990 roku. Początkowo dostępna była czterodrzwiowa odmiana sedan. Jesienią tego samego roku dołączyło do oferty Coupe. Na nadwozie bez dachu zainteresowani kupnem kabrioletu musieli poczekać do 1992 roku. Jeszcze później gamę uzupełnił trzydrzwiowy Compact (1994 rok). W 1995 roku wprowadzono kombi - Tourer. Do rzadkości należy odmiana czterodrzwiowa z odkrywanym dachem, przygotowana przez firmę Baur - BMW Baur TC4. Wiele typów nadwozi sprawia, że każdy może dziś znaleźć odpowiednie BMW dla siebie. Wybór konkretnego egzemplarza to kwestia gustu i potrzeb, mnie najbardziej podoba się kombi.

Uważam, że BMW E36 nie grzeszy urodą, ale po zajęciu miejsca za kierownicą zapominam o jego wyglądzie zewnętrznym. Stylistykę karoserii oddalam na drugi plan. W kabinie każdej monachijskiej "Trójki" czuję się, jakbym urodził się w jej fotelu. Zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą nie sprawia mi problemu, a siedzenie jest wygodne. Wszystkie przełączniki i przyciski znajdują się tam, gdzie się ich spodziewam. Do tego dochodzą czytelne zegary, zaprojektowane zgodnie z niemiecką skrupulatnością. Dbałość o materiały i ich spasowanie też pozostaje na wysokim poziomie. Środkowa część deski jest nachylona w stronę kierowcy, dzięki czemu czujemy, że zespół projektantów, tworząc to auto, myślał właśnie o nas - kierowcach. Niestety, to czuje się też na tylnej kanapie, gdzie ilość miejsca na nogi pasażerów jest skąpa jak na sedana; sytuacja jest jeszcze gorsza w wersji Coupe i Compact. Nie ma jednak co dramatyzować, to jeden z niewielu mankamentów tego modelu. Bagażnik wersji sedan pomieści 435 litrów (VDA) ładunku, Coupe miało nieznacznie mniejszą pojemność, najgorzej pod tym względem wypadał Compact - 325 litrów (VDA).

Obrazek

Gamę jednostek dostępnych w BMW otwiera silnik benzynowy 1,6 o mocy 100 KM. Zapewnia on mizerne osiągi, niepasujące do charakteru auta. Jednak osoby poruszające się po mieście na niedługich odcinkach zaakceptują go. Pozostałe motory zdecydowanie lepiej wypełniają swoje zadanie - nawet 1,8 o mocy 113 KM, nie wspominając o jego mocniejszej odmianie 140 KM. Bogaty wybór silników benzynowych to zaleta BMW. Najlepsze są motory rzędowe, sześciocylindrowe jednostki, które charakteryzują się wysoką kulturą pracy i bardzo dobrymi osiągami. Na samym szczycie stoi BMW M3 Coupe, napędzane przez silnik o pojemności 3,2 litra i mocy 321 KM. Pozwala on rozpędzić "Trójkę" od 0 do 100 km/h w 5 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 285 km/h (bez ogranicznika). Zbliżone osiągi oferowało też BMW M3 GT z jednostką 3,0. Miłośnicy oszczędzania mogą wybrać jeden z diesli, choć przy obecnych cenach ropy nie jest to już tak opłacalne. W E36 występowały następujące motory wysokoprężne: 1,7 tds (318tds), 2,5 td oraz 2,5 tds.

Z mocnymi silnikami świetnie współpracuje niemal idealnie zestrojone zawieszenie. Wybiera ono dobrze wyboje, a na zakrętach samochód prowadzi się tak, jakbyśmy tego chcieli. Spora w tym też zasługa dobrze rozłożonego środka ciężkości. Specjaliści z BMW wiedzą, jak skonstruować samochód o dobrych właściwościach jezdnych. Tylny napęd to kolejna zaleta. Tu należy zaznaczyć, że niewprawieni kierowcy powinni uważać, poruszając się po mokrej nawierzchni. Szczególnie podczas jazdy mocniejszymi wersjami mogą być zaskoczeni uślizgiem kół tylnej osi. Pojazd nawet w najsłabszym wariancie da nam sporo frajdy podczas jazdy po ośnieżonym placu. BMW E36 daje się łatwo prowadzić w kontrolowanym poślizgu. Tu jednocześnie wychodzi drobny mankament tylnonapędowych samochodów. Podjechanie pod oblodzony podjazd garażu może być dużym wyzwaniem dla osób, które wcześniej posiadały auto z napędem przenoszonym na przód.

BMW serii 3 - pomimo niepochlebnej opinii o jego kierowcach - to bardzo dobry samochód. Niestety, kupienie E36 w dobrym stanie może okazać się trudnym zadaniem. Spora część "Trójek" była bardzo intensywnie eksploatowana, przez co wiele pojazdów jest w kiepskim stanie. Gros z nich to auta powypadkowe.

BMW nie ma problemów z żywotnością silników, jeśli tylko o nie dbamy, sytuacja zmienia się, gdy je katujemy. Najczęściej występujące awarie przy normalnej eksploatacji to problemy z osprzętem jednostek napędowych. Sporym plusem auta jest dobre zabezpieczenie karoserii przed korozją. Ceny BMW E36 zaczynają się od około 3400 zł.

Obrazek

BMW 3 E36 Coupe wyniary:

długość – 4433 mm
wysokość – 1366 mm
szerokość – 1710 mm
rozstaw osi – 2700 mm
liczba miejsc – 5
objętość bagażnika – 435 l
masa własna- 1150-1535 kg

BMW 3 E36 gama silników:
Silniki benz. moc [KM] mom. obr. [N] 0-100km/h [s]
316i --- 102 --- 150 ---12.7
318is ---140 -- 175 ---10.2
320i --150 -- 190 --- 9.9
323i --170 -- 245 ---8.0
325i --192 -- 245 ---8.0
328i --193 --280 --- 7.3


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria 3”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość