Vorshlag M Roadster V8

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Vorshlag M Roadster V8

Postautor: Noe » 20 maja 2013, 12:15

Na zlecenie pewnego Amerykanina firma tuningowa Vorshlag nie tak dawno temu uzbroiła jego BMW M Roadster w 400-konny silnik. Nie byłoby pewnie w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że jednostka napędowa to produkt… General Motors.Dostępne jako roadster oraz coupé o nietypowej sylwetce BMW Z3 oferowane było z kilkoma różnymi silnikami. Najmocniejszą pozycją w katalogu producenta była wersja przygotowana przez M Motorsport. W zależności od rynku auto nazywało się Z3 M Roadster/Z3 M Coupé lub M Roadster/M Coupé.

Do napędzania tego niewielkiego sportowego wozu służył 3,2-litrowy rzędowy 6-cylindrowy motor. Nie był to jednak identyczny silnik na każdym rynku, gdzie oferowano ten wóz – przynajmniej na początku. W Europie była to jednostka S50B32 bazująca na silniku M50, natomiast w USA była to bardzo podobna konstrukcja pochodząca z rodziny M52, a oznaczona symbolem S52B32.Choć ogólna charakterystyka obu silników była podobna, to w szczegółach różniły się one znacznie, czego efektem był fakt, że europejski M Roadster miał 321 KM, natomiast amerykański – 240 KM. Dopiero od 2001 roku BMW montowało wspólną jednostkę S54B32 w obu wersjach.

Jedno z amerykańskich BMW M Roadster kupił pewien Amerykanin, któremu nie spodobało się, że sportowy samochód ma tylko 240 KM. Najpierw zamontował więc w tym silniku turbosprężarkę, jednak wkrótce okazało się, że rzędowa szóstka nie była przystosowana do doładowania i uległa zatarciu. Wtedy właściciel auta udał się do firmy Vorshlag celem wstawienia nowego motoru.Wybór padł nie na V12 czy V10 BMW, tylko na V8 firmy General Motors. Konkretnie to V-ósemka z grupy LS1. Silnik ma 5,7 l objętości skokowej i osiąga moc 400 KM. Zupełnie inny motor sprawił, że trzeba było znaleźć nową skrzynię biegów. Tę przejęto w końcu z Pontiaca Trans Am. Manualna przekładania ma sześć biegów. Napęd nadal przekazywany jest na tylne koła.

Układ wydechowy jest całkowicie nową konstrukcją. „Wydechu” nie można było przejąć razem z motorem, bo nie pasował on do podłogi BMW. Nowy układ wylotowy ma sportowe tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych.Pojawiło się nowe zawieszenie o całkowicie regulowanej charakterystyce pracy. Ze względu na fakt, że nowy silnik jest cięższy od oryginalnej jednostki napędowej, tuner zmuszony był odpowiednio nastroić zawieszenie tak, żeby zniwelować inny rozkład mas na obie osie. Sprawę ułatwiło trochę to, że BMW zostało w dużym stopniu „wybebeszone”, dzięki czemu jego masa własna spadła do zaledwie 1111 kg. Hamulce przeszczepiono z europejskiej wersji BMW M3 (E36), a przewody hamulcowe pochodzą z magazynów firmy Goodrich.

Tuningowi poddano też nadwozie i wnętrze maszyny. Ponieważ właściciel chciał mieć zamontowane szersze koła, trzeba było poszerzyć też karoserię. Do fabrycznych nadkoli doklejono kompozytowe nakładki, a całość pomalowano fabrycznym lakierem. Wtedy można było bez problemu włożyć 18-calowe felgi o szerokości 10,5” z przodu i 11,0” z tyłu.W kabinie pasażerskiej zagościły kubełkowe fotele Spraco, miejsce seryjnych pasów zajęły 6-punktowe sportowe odpowiedniki, a zamiast normalnej kierownicy zamontowano obszyte zamszem „kółko” Momo.
Załączniki
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.6-308552.jpg
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.6-308552.jpg (54.78 KiB) Przejrzano 11944 razy
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.5-308552.jpg
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.5-308552.jpg (31.86 KiB) Przejrzano 11944 razy
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.4-308552.jpg
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.4-308552.jpg (35.27 KiB) Przejrzano 11944 razy
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.2-308552.jpg
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.2-308552.jpg (31.74 KiB) Przejrzano 11944 razy
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.1-308552.jpg
Vorshlag-M-Roadster-V8-fot.1-308552.jpg (41.27 KiB) Przejrzano 11944 razy

Awatar użytkownika
Ston
Posty: 781
Rejestracja: 19 sie 2010, 17:49
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Ston » 20 maja 2013, 20:41

Ale ładna^^
Szczerość to nie grzech,to dar którego Ty nie masz.

Awatar użytkownika
///M-arcin
Posty: 2745
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:12
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Postautor: ///M-arcin » 20 maja 2013, 22:05

Ston pisze:Ale ładna^^


To co Kamila, taką po zdaniu prawka zamiast E30? :11:
Pozdrawiam
///M-arcin :28:

Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 149
Rejestracja: 25 sty 2013, 20:54
Lokalizacja: Stary Lubosz

Postautor: Tomasz » 21 maja 2013, 1:09

Ooo bardzo ładna konstrukcja :D , Kamila nie słuchaj go bierz E30 :P
E34 /1992/ M51D25 "T"rochę "D"ymi "S"u..;)

Awatar użytkownika
Ston
Posty: 781
Rejestracja: 19 sie 2010, 17:49
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Ston » 21 maja 2013, 20:56

TnT pisze:To co Kamila, taką po zdaniu prawka zamiast E30?


TnT, masz odpowiedź ;D

Tomasz pisze:nie słuchaj go bierz E30
Szczerość to nie grzech,to dar którego Ty nie masz.

Piter336
Posty: 586
Rejestracja: 20 sie 2010, 0:29
Lokalizacja: Kłoda
Kontaktowanie:

Postautor: Piter336 » 22 maja 2013, 23:17

Projekt bardzo ciekawy i serce widać też da dużo :07: radości
BMW TO NIE MARKA, TO STYL ŻYCIA :D

Awatar użytkownika
Foka
Posty: 463
Rejestracja: 24 sie 2010, 1:55
Lokalizacja: Z Worka Ojca :)
Kontaktowanie:

Postautor: Foka » 23 maja 2013, 19:57

Ale koleś utopił tutaj żetonów. Chciałbym całość ale na otarcie łez wystarczą same koła


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria Z”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości