BMW X3

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

BMW X3

Postautor: Noe » 30 gru 2012, 9:51

Obrazek

Dane techniczne dla silnika xDrive2.0d

Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km 6,7 [6,1]
Cykl pozamiejski w l/100 km 5,0 [5,3]
Cykl mieszany w l/100 km 5,6 [5,6]
Emisja CO2 w g/km 149 [147]
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l 67

Masa
Masa własna UE w kg 1,790 [1,800]
Dopuszczalna masa całkowita w kg 2,305 [2,315]
Ładowność w kg 590
Dopuszczalny nacisk na oś przednią/tylną w kg 1,080/1,305

Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h 210
Przyspieszenie od 0 do -100 km/h w s 8,5
Przyspieszenie 80–120 km/h na IV/V biegu w s 6,9 / 9,0

Silnik
Liczba cylindrów/zaworów 4/4

Pojemność w cm3 1,995

Skok/średnica w mm 90/,0/84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min 135 (184) / 4,000

Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min 380 / 1,750 – 2,750

Stopień sprężania: 1 16,5


Koła
Rozmiar opon z przodu 225/60 R 17 V
Rozmiar opon z tyłu 225/60 R 17 V
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu 7,5J x 17 cali, stopy lekkie
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu 7,5J x 17 cali, stopy lekkie



Obrazek

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy w BMW xDrive28i i xDrive35i.

Jak ulepszyć silnik, który sześciokrotnie zdobywał tytuł Engine of the Year? Za pomocą turbosprężarki Twin Scroll, układu Valvetronic i bezpośredniego wtrysku benzyny. Ale to dopiero początek.

Każde ulepszenie z osobna jest rozwiązaniem zmodyfikowanym; każda z trzech technologii poddawana jest przemyślanemu i precyzyjnemu dalszemu rozwojowi. Rewolucją jest natomiast to, jak one się uzupełniają. W BMW TwinPower Turbo modelu BMW xDrive35i połączono je w jeden pakiet. Rezultat: 225 kW (306 KM), 400 potężnych niutonometrów w szerokim zakresie obrotów, aksamitna praca. A to wszystko przy zużyciu paliwa rzędu zaledwie 8,8 l na 100 km.

Komfortowa, spokojna praca i doskonałe osiągi to cechy również sześciocylindrowych silników rzędowych w BMW xDrive28i. Wykonanie cylindrów ze stopu aluminium i krzemu oraz skrzyni korbowej z magnezu sprawia, że silnik należy do najlżejszych sześciocylindrowców w swojej klasie mocy – 190 kW (258 KM), 310 Nm. To zaleta odczuwalna nie tylko w dynamice jazdy, ale także widoczna w zużyciu paliwa (od 9,0 l/100 km).

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny 
w BMW xDrive30d i xDrive35d.

Luksus bez rozrzutności. Moc z ekonomicznym podejściem. 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne w BMW X3 to zupełnie nowy wymiar mocy: BMW TwinPower Turbo xDrive35d zapewnia moc 230 kW (313 KM) i oszczędne średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km.

6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w technologii BMW TwinPower Turbo łączy bezpośredni wtrysk Common Rail i dwustopniowe turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny. Taki inteligentny pakiet technologii znacznie obniża zużycie paliwa i pozwala uzyskać imponujące osiągi. Potężny moment obrotowy 630 Nm już od 1500 obrotów na minutę daje w xDrive35d przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,8 s przy średniej emisji CO2 na poziomie zaledwie 162 g/km.

Również silnik BMW xDrive30d rozwija swoją moc w sposób potężny i harmonijny: trzy litry pojemności i układ turbodoładowania ze zmienną geometrią wlotu zapewniają dynamiczną moc 190 kW (258 KM) i maksymalny moment obrotowy 560 Nm. Wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji, działając z ciśnieniem 1800 bar, rozpyla paliwo na niezwykle drobne kropelki. Spalanie jest bardziej płynne i wydajne. A co z tego wynika? Z jednej strony dużo: BMW xDrive30d przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 6,2 sekundy. Z drugiej strony mało, między innymi dzięki standardowemu filtrowi cząstek stałych: emisja CO2 na poziomie 159 g/km.


Czterocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW xDrive20d.

380 Nm i 135 kW (184 KM) to moc i osiągi, które dla wielu silników są jedynie niedościgłym wzorem. Ale zużywać przy tym tylko 5,6 l paliwa na 100 km i emitować jedynie 149 g CO2 na kilometr? Taka sztuka udaje się tylko BMW xDrive20d.

W silniku zastosowano przy tym te same zaawansowane technologie, co w sześciocylindrowej rzędowej jednostce wysokoprężnej: wtrysk Common Rail z wyższym ciśnieniem dla większej efektywności i spokojniejszej pracy silnika. Turbosprężarka zapewnia większą moc i wyższy moment obrotowy w każdej sytuacji. Precyzyjne wyszlifowanie każdego elementu konstrukcyjnego silnika pozwala zmniejszyć straty wynikające z tarcia nawet o 3,5 procent w porównaniu z modelem będącym jego bezpośrednim poprzednikiem. A rezultat? Efektywność zwiększona o ponad 16 procent. Czy takie parametry można jeszcze poprawić? Tak, stosując 8-biegową skrzynię automatyczną Steptronic, która jeszcze bardziej obniża emisję CO2, a przy tym odczuwalnie zwiększa komfort jazdy.



4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo xDrive20i.

Dojrzała konstrukcja, ale jeszcze nie u kresu swoich możliwości: silnik spalinowy ma wciąż jeszcze spory potencjał rozwoju.

Z każdą nową generacją silników inżynierowie BMW wyznaczają nowe standardy wyższej dynamiki i większej wydajności. Również w 4-cylindrowych silnikach benzynowych xDrive20i w BMW X3. Nowa jednostka napędowa w technologii BMW TwinPower Turbo łączy turbosprężarkę TwinScroll z układem Valvetronic, Double Vanos i High Precision Injection. Taki inteligentny pakiet technologii znacznie obniża zużycie paliwa i pozwala uzyskać imponujące osiągi w niezwykle szerokim zakresie obrotów. I tak BMW xDrive20i o mocy 135 kW (184 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w sportowym czasie 8,3 s przy średnim zużyciu paliwa 7,9 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 184 g/km.


Obrazek


Dynamic Damper Control.

Jak chcesz teraz jechać? Dzięki układowi Dynamic Damper Control BMW X3 dostosuje się do Twoich preferencji: za pomocą przycisku możesz wybierać różne ustawienia amortyzatorów, zmieniając charakterystykę układu jezdnego swojego BMW X3.

Jedno naciśnięcie przełącznika właściwości jezdnych obok wybieraka biegów powoduje zmianę radości z jazdy ze stylu COMFORT na SPORT lub nawet na SPORT+: reakcja silnika jest bardziej spontaniczna, 8-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic zmienia przełożenia szybko i precyzyjnie przy wyższych obrotach. Układ jezdny przyjmuje bardziej sportową charakterystykę.

W BMW X3 zastosowano liczne czujniki, które w milisekundowym takcie rejestrują istotne dane: od położenia kierownicy poprzez przyspieszenie poprzeczne aż po ruch kół pojazdu. Na tej podstawie układ dynamicznej kontroli amortyzatorów oblicza, jak należy optymalnie prowadzić koła i dostosowuje amortyzację do każdego momentu i dla każdego koła z osobna. W efekcie BMW X3 bezbłędnie pokonuje ostre zakręty, amortyzując przy tym bezpiecznie i komfortowo wszelkie nierówności.

Obrazek
Obrazek

Pakiet sportowy M.

Kto ma kontrolę, nie będzie chciał jej oddać. Zwłaszcza gdy będzie to kontrola w tak dynamicznym wydaniu, jak w BMW X3 z pakietem sportowym M: w głębokiej, metalizowanej czerni karbonu, na 19-calowych obręczach kół M ze stopów lekkich i ze sportową charakterystyką układu jezdnego.

Narzędzia pracy kierowcy: wielofunkcyjna kierownica skórzana M i zmienny, sportowy układ kierowniczy. Dźwignia zmiany biegów M o niezwykle krótkich skokach. W modelu BMW xDrive35i z seryjną, 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic dźwigienki przy kierownicy skórzanej M. Sportowa charakterystyka układu jezdnego bazuje na sztywniejszym ustawieniu amortyzatorów i oferuje precyzyjne reakcje na poczynania kierowcy.
Wyprofilowane fotele sportowe oferują dobre podparcie boczne nawet przy dużych przyspieszeniach poprzecznych; pokryto je przyczepną kombinacją tkaniny i skóry Pearlpoint w kolorze antracytowym – takim jak podsufitka BMW Individual.
W ramach pakietu sportowego M progi, błotniki oraz pasy przedni i tylny lakierowane są zawsze w kolorze karoserii, na przykład w ekskluzywnej, metalizowanej czerni karbonu. Obramowania okien i relingi dachowe utrzymane są w błyszczącej stylistyce BMW Individual Shadow Line.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
///M-arcin
Posty: 2745
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:12
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Postautor: ///M-arcin » 28 mar 2013, 14:19

Dzisiaj miałem okazję oglądać na żywo takie autko :22: Strasznie mi się spodobało :02: :11: Także może kiedyś... :15:
Pozdrawiam
///M-arcin :28:

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 03 wrz 2013, 12:44

Hamann przerabia BMW X3

Dość długo Hamann Motorsport nie pojawiał się na łamach Autokultu. Dziś ten tuner zaprezentował swoją wersję BMW X3 oraz podał informacje o pakietach modyfikacyjnych dostępnych do tego auta.
X3 to niewielki model SUV-a lub – jak to BMW woli nazywać swoje samochody tego typu – SAV (czyli Sports Activity Vehicle). Monachijski koncern samochodowy produkuje go od 2003 roku. Od 2010 roku wytwarzana jest druga generacja tego popularnego auta.

Obecnie BMW udostępnia X3 w siedmiu wersjach silnikowych, które korzystają łącznie z czterech jednostek napędowych. Odmiany xDrive18d i xDrive20d mają 2-litrowy motor wysokoprężny o mocy – w zależności od wersji – 143 KM lub 184 KM. Podobnie jest z X3 xDrive30d i X3 xDrive35d, które mają wspólny silnik o zapłonie samoczynnym o objętości skokowej 3,0 l. Ta rzędowa 6-cylindrowa konstrukcja z doładowaniem legitymuje się mocą (zależnie od wersji) 258 KM albo 313 KM.

Hamann Motorsport informuje, że najmocniejszy z turbodiesli po modyfikacji oprogramowania zarządzającego silnikiem może pochwalić się mocą aż 355 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wzrasta z 630 Nm do 695 Nm.
Z jednostkami benzynowymi jest podobnie jak z dieslami. Wersje xDrive20i oraz xDrive28i wyposażone są w 4-cylindrową konstrukcję o objętości skokowej 2,0 l, która dzięki pomocy turbosprężarki odznacza się mocą 184 KM (20i) lub 258 KM (28i). Topowym silnikiem wśród benzynowców jest rzędowy 6-cylindrowiec cechujący się objętością skokową 3,0 l. Ten motor także ma turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa (tak samo zresztą jak wszystkie pozostałe) i może pochwalić się mocą 306 KM i momentem obrotowym 400 Nm. Agregat instalowany jest w xDrive35i.

Najmocniejszy z silników o zapłonie iskrowym po wgraniu przez Hamanna nowego programu do ECU charakteryzuje się mocą 348 KM i maksymalnym momentem obrotowym 449 Nm. Niestety, choć w informacji prasowej podanej przez tunera jest wyraźnie napisane, że wszystkie konstrukcje mogą być poddane chiptuningowi, to nie ma żadnych konkretnych danych, jak sprawa przedstawia się w przypadku słabszych motorów.

Specjaliści z Laupheim proponują także wymianę standardowych sprężyn zawieszenia na progresywne odpowiedniki o długości mniejszej o 35 mm.
Jak na ostatnie projekty Hamanna zmiany optyczne są bardzo ubogie, ponieważ nadwozie SUV-a pozostało nietknięte. Z drugiej strony nie wiadomo, co będzie, gdy jednak styliści tunera zasiądą do projektowania. Aż strach… Na razie poprzestano na wciśnięciu ogromnych, bo aż 22-calowych felg o szerokości 9,0″ z przodu i 10,5″ z tyłu. Do wyboru są na szczęście także obręcze o mniejszych średnicach. Opony dostarcza firma Vredestein.
Załączniki
Hamann-X3-fot.3-350946.jpg
Hamann-X3-fot.3-350946.jpg (24.34 KiB) Przejrzano 8424 razy
Hamann-X3-fot.2-350946.jpg
Hamann-X3-fot.2-350946.jpg (22.95 KiB) Przejrzano 8424 razy
Hamann-X3-fot.1-350946.jpg
Hamann-X3-fot.1-350946.jpg (28.48 KiB) Przejrzano 8424 razy


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria X”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość