BMW 328 Hommage

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

BMW 328 Hommage

Postautor: Noe » 23 lis 2012, 18:04

BMW 328 Hommage: zbudowany w hołdzie klasykowi.

Przedstawione w 1936 roku BMW 328 na zawsze zdefiniowało styl roadsterów niemieckiej marki. W 75. rocznicę urodzin modelu koncern zaprezentował jego nowoczesne przeobrażenie

Pierwszy w historii BMW model z oznaczeniem 328 zadebiutował oficjalnie 14 czerwca 1936 roku na Nürburgringu i w tym samym dniu ustanowił rekord okrążenia tego toru. W tamtych czasach był to jeden z najnowocześniejszych samochodów sportowych świata.

Auto miało niezależne zawieszenie, bardzo opływowe, otwarte i lekkie nadwozie (ważyło w sumie 760 kg) oraz 6-cylindrowy silnik o mocy 80 KM, który pozwalał rozpędzać pojazd do 155 km/h. Do początku lat 40. ub. wieku rożne wersje BMW 328 wiodły prym na trasach i torach wyścigowych, zaliczając m.in. zwycięstwo w klasyfikacji generalnej słynnego Mille Miglia w 1940 r.
W ciągu niecałych 5 lat produkcji taśmy montażowe opuściły tylko 464 egzemplarze modelu 328, ale to wystarczyło, by stał się on ikoną motoryzacji i zapewnił bawarskiemu koncernowi status producenta niezawodnych aut o sportowym zacięciu.

Z myślą o uczczeniu 75. rocznicy powstania słynnego 328 BMW przedstawiło podczas konkursu elegancji we włoskim Villa d’Este koncept o nazwie 328 Hommage, wprost nawiązujący do dziedzictwa słynnego poprzednika. Według Karla Baumera, szefa BMW Group Classic, jest on przykładem na to, jak mógłby wyglądać pierwowzór, gdyby jego twórcy korzystali z obecnej technologii.

Nawiązaniem do historycznego modelu są m.in.: pionowe chromowane „nerki” grilla, skórzane pasy na pokrywie silnika i błotnikach, brak drzwi oraz superlekkie nadwozie wykonane z materiałów kompozytowych. Dwumiejscowe wnętrze zaprojektowano w minimalistycznym stylu, a do jego wykończenia użyto szlachetnej skóry, aluminium i włókien węglowych.

Oryginalnym elementem wyposażenia są dwa iPhone’y mocowane w specjalnie zaprojektowanych uchwytach, wykorzystywane jako stoper oraz system GPS (po zakończeniu jazdy można je łatwo wyjąć z auta). Pod maską – 3-litrowy silnik R6. Niestety, firma nie ujawniła jego danych technicznych.

Niemiecki koncern zamierza do 2016 roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 2 mln egzemplarzy rocznie

Obecnie BMW jest największym na świecie producentem luksusowych samochodów. W 2010 roku koncern sprzedał 1,5 mln samochodów. Według Norberta Reithofera, generalnego dyrektora BMW, sprzedaż będzie systematycznie wzrastała i w 2020 roku powinna przekroczyć granicę 2,5 mln egzemplarzy. Pomoc w ekspansji mają małe modele, które są obecnie jeszcze w fazie rozwoju.

Niemiecki koncern zamierza otworzyć nowe fabryki w Europie Wschodniej, Meksyku i USA. Każda z tych fabryk będzie produkowała do 250 tys. samochodów rocznie. Kolejne fabryki powstaną w Rosji i Brazylii.

Filmik

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... c2h-B-5crM
Załączniki
P90076731.jpg
P90076731.jpg (23.89 KiB) Przejrzano 8760 razy
P90076741.jpg
P90076741.jpg (39.84 KiB) Przejrzano 8760 razy
P90076754.jpg
P90076754.jpg (29.7 KiB) Przejrzano 8760 razy

kszyhu
Posty: 510
Rejestracja: 21 paź 2011, 17:05
Lokalizacja: PL

Postautor: kszyhu » 23 lis 2012, 18:20

ale ohyda ... ktoś miał niezłą fantazje

Awatar użytkownika
BUBU
Posty: 1633
Rejestracja: 24 lis 2011, 15:57
Lokalizacja: Gierłachowo

Postautor: BUBU » 23 lis 2012, 20:35

Przód jest brzydki ale tyłem ma nawet całkiem całkiem,agresywny :)
Jedziemy za miasto na małą imprezę
Moja Beema ryczy jak zwierzę
Głos silnika małą rajcuje
Moja, moja mała, ja to wiem, ja to czuję!


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW prototypy i mało spotykane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości