Pagani Huayr
Otóż jest ono napędzane 6-litrowym silnikiem V12 produkcji Mercedesa (M158) z dwiema turbosprężarkami, który generuje moc 730 KM i moment obrotowy 1000 Nm. Ta brutalna siła wprawia w ruch auto ważące zaledwie 1350 kg, przenosząc napęd na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni zautomatyzowanej.
Osiągi są wręcz porażające. Pierwsza "setka" ze startu zatrzymanego jest osiągana w czasie zaledwie 3,2 s, zaś prędkość maksymalna to 370 km/h. Co ciekawe, za odpowiednią przyczepność odpowiadają opony Pirelli P Zero (225/35 z przodu i 335/30 z tyłu) oraz zawieszenie prosto z wyścigowej Zondy R.
Bugatti Veyron w akcji. 351 km/h na zamkniętej drodze
Bugatti Veyron, 1001 koni mechanicznych, zamknięty odcinek prostej drogi. Chyba każdy wie, do czego to zmierza...
Superauta bardzo rzadko wykorzystywane są zgodnie z przeznaczeniem. Na poniższym filmie możecie zobaczyć chlubny wyjątek od tej reguły - Bugatti Veyrona pędzącego z bardzo, bardzo dużą prędkością po zamkniętej drodze.
http://www.youtube.com/watch?v=ECXgpTkZ ... r_embedded
Film został nagrany w USA. Auto to "zwykły" Veyron. Oczywiście jeśli za "zwykły" można uznać samochód z 8-litrowym, 16-cylindrowym silnikiem z czterema turbosprężarkami o mocy 1001 KM i momencie obrotowym 1200 Nm. Jak widać na filmie, auto osiągnęło prędkość 218 mil na godzinę (351 km/h). Zapewne wiele z Was zauważyło, że w środku panuje niemal absolutna cisza, a auto jest całkowicie stabilne i zachowuje się tak jak większość innych samochodów przy 120 km/h.
Być może wynika to z faktu, że pojazd był jeszcze daleki od szczytu swoich możliwości. Maksymalnie pojazd jest bowiem w stanie rozpędzić się do 407 km/h. Mocniejsza odmiana Super Sport jest jeszcze szybsza - kierowca testowy Bugatti Pierre-Henri Raphanel osiągnął nim prędkość 430 km/h.
McLaren P1 będzie generował 916 KM!
McLaren poinformował, że model P1 będzie dysponował mocą 916 KM. Oprócz tego ujawniono kolejną porcję szczegółów na temat produkcyjnej wersji auta.
McLaren bardzo ostrożnie dawkuje informacje na temat następcy legendarnego F1. Jednak premiera samochodu odbędzie się już w przyszłym miesiącu, dlatego Brytyjczycy muszą powoli odsłaniać najważniejsze karty.
Bez wątpienia najbardziej wyczekiwanymi informacjami były maksymalna moc oraz dane na temat osiągów. Na te drugie przyjdzie jeszcze poczekać, ale w końcu oficjalnie poinformowano, że McLaren P1 będzie generował 916 KM i 900 Nm.
Samochód będzie posiadał napęd hybrydowy. Silnikiem spalinowym będzie montowany centralnie, podwójnie doładowany motor V8 o pojemności 3,8 l generujący 737 KM przy 7500 obr./min i 720 Nm od 4000 obr./min. Jednotka elektryczna dostarczy z kolei 179 KM i 260 Nm.
Elektryczny wspomagacz będzie uruchamiany za pomocą przycisku umieszczonego na kierownicy aktywującego Instant Power Assist System (IPAS). Według McLarena ma to zapewnić autu reakcję na naciśnięcie pedału gazu, której można się spodziewać w przypadku samochodu z silnikiem wolnossącym.
Na kierownicy w kokpicie modelu P1 znajdować się będzie również przycisk uruchamiający Drag Reduction System (DRS). Rozwiązanie znane z bolidów Formuły 1 będzie zmniejszać opór powietrza o 23 % poprzez zmianę kąta nachylenia tylnego skrzydła, pozwalając uzyskać wyższe prędkości na prostych. Dezaktywacja DRS-u odbywać się będzie poprzez ponowne naciśnięcie przycisku lub dotknięcie pedału hamulca.
McLaren poinformował również, że ważąca 96 kg bateria montowana w P1 będzie potrzebowała dwóch godzin do pełnego naładowania za pomocą dołączonej wtyczki. Bateria będzie również na bieżąco doładowywana przez silnik spalinowy. McLaren P1 w trybie elektrycznym będzie mógł przejechać około 10 km.