BMW i3
: 11 wrz 2013, 9:32
O elektrycznych samochodach BMW serii i mówi się już od kilku lat. Model i3 został wiele razy przyłapany w kamuflażu podczas testów, dzięki czemu wiemy, że jego wygląd nie będzie się znacząco różnił od wersji koncepcyjnej. Potwierdza to pierwszy teaser, na którym widać sylwetkę samochodu.
BMW i3 to niewielki pojazd elektryczny, który najlepiej sprawdzi się w ruchu miejskim. W zakresie stylistyki wersja produkcyjna będzie zbliżona do konceptu, jednak możemy się spodziewać delikatnie zmienionych zderzaków i reflektorów.
BMW i3 zostanie najprawdopodobniej wyposażone w znany z konceptu elektryczny motor umieszczony przy tylnej osi. Ma on generować około 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Pojazd w zależności od warunków i stylu jazdy będzie w stanie przejechać około 160-225 km na pojedynczym ładowaniu. Pierwsze 100 km/h osiągnie już w 7,9 s.
Niemiecki producent pracuje także nad wersją o przedłużonym zasięgu, REx, która dodatkowo będzie wyposażona w niewielki dwucylindrowy motor o pojemności 650 cm3 pełniący funkcję generatora. Dzięki temu zasięg samochodu wzrośnie do około 300 km.
BMW opublikowało oficjalne ceny nowego i3, czyli pierwszego auta z Bawarii z napędem elektrycznym, które trafi do salonów. Ile trzeba zapłacić za gniazdkowóz w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych?
Producent z Monachium dotrzymał słowa i elektryczne BMW i3 faktycznie trafi do salonów. Na razie planowane jest wprowadzenie auta na rynki: brytyjski, niemiecki oraz amerykański. Oficjalna premiera modelu odbędzie się 29 lipca jednocześnie w Londynie, Nowym Jorku oraz Pekinie. W sieci od dawna krążą zdjęcia szpiegowskie auta, a nie tak dawno publikowaliśmy jego oficjalne dane techniczne.
Ważące 1195 kg BMW i3 rozpędza się do prędkości maksymalnej 150 km/h, pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 7,2 s. Podczas delikatniejszej jazdy zasięg auta wynosi od 130 do 160 km.
W Niemczech za BMW i3 trzeba będzie zapłacić 34 950 euro, a pierwsze modele trafią do klientów w listopadzie. W Wielkiej Brytanii pojazd pojawi się już w październiku w cenie 25 680 funtów (po uwzględnieniu dopłaty rządowej w wysokości 5000 funtów brytyjskich). W Stanach Zjednoczonych będzie trochę drożej. i3 zawita do tamtejszych salonów w drugim kwartale 2014 roku za kwotę 41 350 dolarów (bez podatku destination fee w wysokości 925 dolarów).
Pojawiły się także ceny polskiej wersji, czyli tego, co nas najbardziej interesuje. Nad Wisłą w salonach BMW nowe i3 będzie można kupić już za około 140 000 zł. Kusząca propozycja na tle chociażby Mitsubishi i-MiEV.
BMW i3 to niewielki pojazd elektryczny, który najlepiej sprawdzi się w ruchu miejskim. W zakresie stylistyki wersja produkcyjna będzie zbliżona do konceptu, jednak możemy się spodziewać delikatnie zmienionych zderzaków i reflektorów.
BMW i3 zostanie najprawdopodobniej wyposażone w znany z konceptu elektryczny motor umieszczony przy tylnej osi. Ma on generować około 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Pojazd w zależności od warunków i stylu jazdy będzie w stanie przejechać około 160-225 km na pojedynczym ładowaniu. Pierwsze 100 km/h osiągnie już w 7,9 s.
Niemiecki producent pracuje także nad wersją o przedłużonym zasięgu, REx, która dodatkowo będzie wyposażona w niewielki dwucylindrowy motor o pojemności 650 cm3 pełniący funkcję generatora. Dzięki temu zasięg samochodu wzrośnie do około 300 km.
BMW opublikowało oficjalne ceny nowego i3, czyli pierwszego auta z Bawarii z napędem elektrycznym, które trafi do salonów. Ile trzeba zapłacić za gniazdkowóz w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych?
Producent z Monachium dotrzymał słowa i elektryczne BMW i3 faktycznie trafi do salonów. Na razie planowane jest wprowadzenie auta na rynki: brytyjski, niemiecki oraz amerykański. Oficjalna premiera modelu odbędzie się 29 lipca jednocześnie w Londynie, Nowym Jorku oraz Pekinie. W sieci od dawna krążą zdjęcia szpiegowskie auta, a nie tak dawno publikowaliśmy jego oficjalne dane techniczne.
Ważące 1195 kg BMW i3 rozpędza się do prędkości maksymalnej 150 km/h, pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 7,2 s. Podczas delikatniejszej jazdy zasięg auta wynosi od 130 do 160 km.
W Niemczech za BMW i3 trzeba będzie zapłacić 34 950 euro, a pierwsze modele trafią do klientów w listopadzie. W Wielkiej Brytanii pojazd pojawi się już w październiku w cenie 25 680 funtów (po uwzględnieniu dopłaty rządowej w wysokości 5000 funtów brytyjskich). W Stanach Zjednoczonych będzie trochę drożej. i3 zawita do tamtejszych salonów w drugim kwartale 2014 roku za kwotę 41 350 dolarów (bez podatku destination fee w wysokości 925 dolarów).
Pojawiły się także ceny polskiej wersji, czyli tego, co nas najbardziej interesuje. Nad Wisłą w salonach BMW nowe i3 będzie można kupić już za około 140 000 zł. Kusząca propozycja na tle chociażby Mitsubishi i-MiEV.